زائف


التصميم ده مفبرك. موقع المصري اليوم منشرش أي خبر بالمحتوى ده. التصميم الأصل مكتوب عليه “حريق مروع في كنيسة الأنبا بولا بحدائق القبة” فقط، وباقي الكلام ده كلام تم إضافته للتصميم.✅✅ لو أخدنا بالنا هنلاقي في اختلاف في درجة لون الكلام الموجود في التصميم، الجزء الأخير من الكلام اللي هيركز هيحسه بلون باهت عن الجزء …


حقيقة سبب حريق كنيسة الأنبا بولا

Jul. 11, 2019 - اجتماعي
حقيقة سبب حريق كنيسة الأنبا بولا
حقيقة-سبب-حريق-كنيسة-الأنبا-بولا
الإدعاء

تصميم منتشر بشكل كبير، عليه اسم موقع "المصري اليوم"، مكتوب عليه: "حريق مروع في كنيسة الأنبا بولا بحدائق القبة نتج عن ماس كهربائي في مخزن الأسلحة والذخيرة".

نتيجة التحري

التصميم ده مفبرك. موقع المصري اليوم منشرش أي خبر بالمحتوى ده. التصميم الأصل مكتوب عليه “حريق مروع في كنيسة الأنبا بولا بحدائق القبة” فقط، وباقي الكلام ده كلام تم إضافته للتصميم.✅✅

لو أخدنا بالنا هنلاقي في اختلاف في درجة لون الكلام الموجود في التصميم، الجزء الأخير من الكلام اللي هيركز هيحسه بلون باهت عن الجزء الأول.

مفيش تقرير نهائي طلع عن سبب حريق كنيسة الأنبا بولا، لكن حسب ما نشر عدد من المواقع الإخبارية نقلًا عن مصادرها، فالحريق ناتج عن ماس كهربائي التهم كميات من التشوينات لمواد خشبية وأثاث ساعدت فى انتشار الحريق من الطابق الاخير بالمبنى، ولا توجد شبهة جنائية.

آخر التحقيقات